Vitamíny v bylinách

16. srpna 2011 v 22:58 |  Rostliny a jejich magická moc

Na úvod začneme prve vitamínkama, které jsou pro náš organismus hodně prospěšné. Naše tělo je potřebuje a bez některých z nich by jsem nemohli žít. Studuju zdravku a tam nás učili o vitamínech a jejich rozdělení. To je na vitamíny, které se nám rozpustí jenom v tuku a jsou vitamíny, které se rozpustí jen ve vodě (těch je spousta a většinou na základních školách se učili jen ty nejznámnější) a také se těmito vitaminy nemůžem předávkovat, protože se rozpustí ve vodě vyloučí se močí. Těch rozpuytných v tucích je pár a existují na to pomůcky jak si je zapamatovat jako je D E K A a nebo Z A D E K bez toho Zetka :), ale těmito se můžeme předávkovat. Většinou hledáme vitamíny v ovoci a v zelenině ale vitamíny jsou skoro ve všech potravinách a také v bylinkách!!! (krom asi uzenin a sladkého tam je bohužel nenajdem:) ale jejich zastoupení je v každé potravině jiné (myslím jako hmotnostně) ale ted se pujdem bavit o vitamínkach a o bylině, která ukrývá svuj vitamín (obrázky budou očíslované a budu dávat obrázky těch, které nejsou tak známe)


Vitamín A - je potřebný pro noční vidění, fungování sliznic a buněk. Vitamin A se skladuje v těle a v období stresu a napětí se jeho přebytky rychle vyčerpají.
Rostlinné zdroje - Tolice Vojtěška, 1 Oreláník, Pampeliška, 2 Ibišek jedlý, Paprika, Zelená Petržel, Řeřicha
12

Vitamín B1 - thiamin - je potřebný pro růst a zachování normální chuti k jídlu.
Rostlinné zdroje - Pšeničné klíčky, Řasa Měchýřatá, 3 Pískavice řecké seno
3

Vitamín B2 - riboflavin - je potřebný pro normální růst dětí. Je to dobrá živina i pro dospělé.
Rostlinné zdroje - 4 Šafrán, mořská řasa, Pískavice řecké seno, Řasa měchýřatá
4



Vitamin B12 - je podstatný pro normální vývoj červených krvinek. B12 také působí jako růstový faktor u dětí a pomáhá dětem s nízkou váhou přibrat.
Rostlinné zdroje - 5 Tolice Vojtěška, Řasa Měchýřatá, 6 Hnědá Mořská Řasa
5 6


Vitamin C - je potřebný pro růst zubů a dásní, chrání před kurdějemi. Vitamin C se ničí horkem, vařením, nízkými teplotami a okysličením. Tělo jej neuchovává, denně musí dostat čerstvou dávku.
Rostlinné zdroje - Semena Lopuchu, Paprika, 7 Podběl, Plody bezu černého, Měsíček, Oregano, Zelená Petržel, Šípek, Řeřicha, 8 Bračka
7 8


Vitamín D - je potřebný pro stavbu a udržení dobrého stavu kostí a zubů. Chrání před křivicí. v těle se uchovává omezené množství
Rostlinné zdroje - Oreláník, 9 Řeřicha, Pšeničné klíčky
9


Vitamin E - je hojný v mnoha semenech rostlin. Je potřebný pro plnohodnotnou výživu. Ej to anitoxidant
Rostlinné zdroje - Tolice Vojtěška, 10 Oves setý, Řasa Měchýřatá, listy Papmelišky, Hnědá Mořská Řasa, 11 lněné semínko, Sezam, Řeřicha, Pšeničné klíčky.
10 11


Vitamin K - je nezbytný pro proces srážení krve
Rostlinné zdroje - 12 listy Kaštanu, 13 Kokoška Pastuší Tobolka, Tolice Vojtěška
12 13


Vitamín P - má se za to že posiluje menší cévky
Rostlinné zdroje - 14 Pohanka, 15 Paprika
14 15
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 misulkasims misulkasims | 20. srpna 2011 v 18:58 | Reagovat

super... :-D

2 Gladus Gladus | E-mail | Web | 24. prosince 2011 v 14:38 | Reagovat

super, ale jíst pampelišky se mi nechce
je něco na hluchotu? :-D

3 Romčuška Romčuška | 29. prosince 2011 v 13:06 | Reagovat

recept jak na to: utrhnete usušíte a pak si z toho uvaříte čaj jasné!! klidně to křupejte tak co je na tom je to jako zelenina :)ale vitamíny na hluchotu určo nejsou (spíš bych na hluchotu dopuručila se tak moc nenaklánět při diskoškách k bednám a nebo vubec nechodit na zábavy! jak jsem se přesvědčila já do Vizovic na závabu NIKDY!!

4 vestec vestec | Web | 13. ledna 2012 v 7:40 | Reagovat

Dobry clanek, hezky blog, podivas se na muj webik?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama